Legacy Of UMT Aquaculturist
sila2 la masuk...minum2 dulu...sila2 jangan malu2

Legacy Of UMT Aquaculturist

We wont break...we will always stay together...wherever we are...we are one~
 
HomeHome  Muka DepanMuka Depan  RegisterRegister  Log inLog in  
nak memeriahkan forum...aku open topik baru >> Umah Ensems...dimulai dengan Umah Ensems #1 : Hatchery air tawar... xperlu posting ikut topik...santai2 sesantai2nya...posting sampai 50 dan akan dilock and sila bukak topik baru Umah Ensems #2 : (ups to u tajuk nye)...kita tengok sampai berapa ratus topik ini leh bertahan...off topik + dabel post dibenarkan!!!!

Share | 
 

 Tahukah Anda??

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Tahukah Anda??   Tue Sep 08, 2009 12:35 pm

1. Tahukah anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam Bahasa Melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

2. Tahukah anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

3. Tahukah anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

4. Tahukah anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

5. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

6. Tahukah anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

7. Tahukah anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

8. Tahukah anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

9. Tahukah anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

10. Tahukah anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

11. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca artikel ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.



............ hahahaha~~
ngaku je la wei.. korg da try wat tadik..
gelakgolek gelakgolek gelakgolek
Back to top Go down
lend00
Ahli Baru
avatar

Posts : 70
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : pahang

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Tue Sep 08, 2009 12:57 pm

aku hmpir tbuat gak td..kalu msti btl pose
Back to top Go down
lavenda9oo8
Ahli Junior
avatar

Posts : 125
Join date : 06/08/2009
Age : 31
Location : PENANG

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Tue Sep 08, 2009 1:03 pm

aku xsentuh pn..huhu
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Tue Sep 08, 2009 9:09 pm

aku mmg tau dah siku x leh sentuh telinga....tapi prop mmg buleh buat...ari tu dia ada wat demo....dia mmg x normal...
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 12:02 am

oii...
xabes2 ko nk ngata kat aku ikrom..
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:13 am

btol la...org kalo tgok muka hang pn tau dah hang x normal....
blan posa x baik marah2....
kena bnyak brsabar....
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:21 am

muka kejung ke ikrom??

TAHUKAH ANDA???

AKU PENAH KENA LANGGAR NGAN MOTO IRAS2 GMBAR DIATAS YAMAHA RX-S 150cc
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 31
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:24 am

ak rs ak msh buleh sntuh telinga ak sndiri gne siku org len prop.. ayat hang kt para 5 tu kurg smpurna prop xpe msh bleh dperbaiki dr smsa ke smsa..hehehe
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:48 am

proff...
gua tao lu amek kt majalah ujang kn?
gua kenal gaya penulisan neh...
gua x trlintas pun nk cube sentuh tlinge gua gune siku..
hahahaha

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:50 am

hahaha...
npe plak aku nk amek dari mjalah ujang?
xrajin aku nk taip balik semua tuh..
hahahah~
aku kopi n paste aja...
sonang kijo pakcik..
even aku rasa, mjalah ujang pown kopi paste cam aku jgak..
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 31
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:55 am

boo wrote:
muka kejung ke ikrom??

TAHUKAH ANDA???

AKU PENAH KENA LANGGAR NGAN MOTO IRAS2 GMBAR DIATAS YAMAHA RX-S 150cc

Tahukah anda juga??
Moto seiras gamba inilah juga yg telah mngorbankn keharmonian ak di ats jalan blkg umt smsa perjalanan ke kuliah kultur invertebrate akuatik..
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 1:58 am

die amek kat syok.org hahaha
cam org xda keje je sentuh telinga ngan siku

ade lagi fakta pasal moto ni rupenyaa...hahaha

mmg horrorr rrrr..tu dugaan kamillll
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:04 am

tahukah anda kamil??
sbb nak menolong anda ke kelas tu la, tuan moto seiras gambar tu terpaksa menanggung kesakitan sampai sekarang ni sebab anda dan moto seiras gambar itu telah menghempap tuan moto seiras gambar itu dan menjadikannya kusyen pengalas..
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:08 am

gabanislam wrote:
boo wrote:
muka kejung ke ikrom??

TAHUKAH ANDA???

AKU PENAH KENA LANGGAR NGAN MOTO IRAS2 GMBAR DIATAS YAMAHA RX-S 150cc

Tahukah anda juga??
Moto seiras gamba inilah juga yg telah mngorbankn keharmonian ak di ats jalan blkg umt smsa perjalanan ke kuliah kultur invertebrate akuatik..

tahukah anda juga owner moto ini telah di hantar ke klinik kesihatan mengguna moto yg seiras ini?


(identiti asl owner moto ni trpkse dirahsiakan)

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:15 am

hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:18 am

oi oi oi!!
apesal pulak jadik segmen 'tahukah anda tentang moto proff' plak ni??
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:24 am

boo wrote:
hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung

tahukah anda bahawa moto diatas ni juga acapkali dikaitkan dgn moto dibawah ni. ade fatwa mengatakan bahawa moto di atas ni akn transform (siap ade bunyik mcm autobots nk trnsform) kpd moto di bwh ini di kala bulan mengambang...



beberapa penduduk di taman ida, gong pak jin, kuala tganu. telah mendakwa mereka melihat kelibat moto ini di parkir di slh sbuah rumah di tmn trsebut. kehadiran moto trsebut telah mengundang syak dikalangan jiran tetangga.

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:26 am

ni tahukah anda xsemestinya moto ko kan?? ekei ade promote moto org len gok(moto sdr)..dah moto mu bnyk kenangan proff...mmg gila2 remaja rrr... tq proff give me a sweet memories wif ur bike...scarr...
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:30 am

kehkehkeh...
besa la korie..
tuah ayam nampak di kaki..
parut jo pon aku taruk kat kaki jugak..
aku eksiden ngan kamil pon, injured kat kaki jugak..
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:41 am

boo wrote:
ni tahukah anda xsemestinya moto ko kan?? ekei ade promote moto org len gok(moto sdr)..dah moto mu bnyk kenangan proff...mmg gila2 remaja rrr... tq proff give me a sweet memories wif ur bike...scarr...

tahukah anda bahawa gua adalah mangsa keadaan yg mmbawa mangsa kejadian ke klinik kesihatan batu rakit.
tahukah anda bahawa gua hampir2 meninggalkan mangsa kejadian di tmpt kejadian mengerang kesakitan.
tahukah anda gua tidak boleh blah dgn alasan yg mangsa kejadian berikan kenapa bliau excident. hahahaa

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:43 am

tp muskil tol laaa...camne moto blakang rapat2 ko bleh elak tp aku plg dpn gok ko langgorr??? aku mati2 ingat m.daud kilau ...ooooooohooooohoooiii kalau mata bertentang mata....amek ko ghost rider upenya..mak cik tu laa best ..sket jer xda pape ponnn..keh22

nape die eksiden??
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:50 am

boo wrote:
tp muskil tol laaa...camne moto blakang rapat2 ko bleh elak tp aku plg dpn gok ko langgorr??? aku mati2 ingat m.daud kilau ...ooooooohooooohoooiii kalau mata bertentang mata....amek ko ghost rider upenya..mak cik tu laa best ..sket jer xda pape ponnn..keh22

nape die eksiden??

tahukah anda alasan bliau excident adalah kerana bliau trkejut melihat kerete wira kaler biru dihadapannya lantas membrek secara mengejut. akibat dr tindakan reflexnye (yg sbnrnye tgh khayal bwk moto) sistem brek motonyer telah mengunci tyr hadapan moto bliau. akibat brek moto bliau yg makan sngt, maka brlakulah eksiden itu. begitulah seperti mana yg bliau ceritakan kpd gua slps kejadian. bliau masih shock ketika itu.

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 2:58 am

dah dah dah...
sikit2 sudah..
Back to top Go down
lend00
Ahli Baru
avatar

Posts : 70
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : pahang

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 4:25 pm

haha..

...tahukah anda bhwa moto tsebut juga akn dsmpan kedalam rumah stiap kali mlm mnjelma..bkan sbg lngkah pncegahan utk mgelakkannya dicuri tp utk mmastikan moto tsebut tdk tkena pancaran bulan mgmbang y blh mngakibatkan ianya btukar kpd ghost rider... kata pmilik moto kpada wrtawn dr mjlh motosport 2007, dan telah diterbitkan utk edisi april 2007..

..tahukan anda slps moto tsebut mgalami xcident di kilometr 223 jln Skayu-UMT, moto tsebut msh blh beroperasi dgn baik slps diberi sdikit sntuhan oleh sihan a.k.a rambo.. bliau juga mmuji khebatan moto tsebut msh boleh dpandu laju slama 53 km utk smpai ke rmh kerana bjaya mglaahkan moto bliau sndiri..
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 31
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 4:32 pm

boo wrote:
hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung

tahukah anda juga??? moto seiras gmba inilah juga yg telah mnyebbkn alan n bbrpe org mkhluk len lari lintang pukang sbb mnyangkakn lembu nk msuk dapur umah sewa ak, rupanya si tuan moto yg sdg mnyorong motonye... byk sgguh fakta tntg moto ni prof, leh wt ensiklopedia ni..hahaha

time kaseh la prop sbb jd pnyerap hentakan ak ms eksiden tu, tp pdanla ngn bdn ko prop, klau ak yg dijadikan tilam pengalas, xke patah riuk tulang ak nk tmpung bdn ko..huhuhu, tp papepun tq la prop sbb sudi ngerek ak nek moto hang utk g kuliah (wlpn xsmpai bilik kuliah...hehehe) n mmblehkn ak mlayakkn diri register kelab geng2 aqua yg eksiden..hahahaha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tahukah Anda??   

Back to top Go down
 
Tahukah Anda??
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Legacy Of UMT Aquaculturist :: Pengumuman dan Aktiviti Forum :: Cerita, Gambar & Video Lucu..-
Jump to: